Autowritetr_

ABARTH 600e

ABARTH bu sene 75. yıldönümünü kutluyor ve bunu kutlamak için performans otomobili üreticisi, bu yaz tamamen tanıtılmadan önce şimdiye kadarki en güçlü modeli olan tamamen elektrikli Abarth 600e’nin bazı yeni görüntülerini paylaştı. 

Temelini aldığı Fiat 600e ile karşılaştırıldığında Abarth’ın güçlendirilmiş versiyonunda yarışlardan ilham alan koltuklar, deri ve Alcantara kaplamalı daha sportif bir direksiyon simidi, çok sayıda neon yeşili dikiş ve markanın imzası olan Scorpion amblemi bulunuyor. 

Abarth ayrıca sürücülere performans istatistikleri sağlamak ve otomobilin ‘Abarth Ses Jeneratörünü’ açmak veya kapatmak için 10 inçlik merkezi dokunmatik ekranı kullanmak için bilgi sistemine kendi grafiklerini de ekledi. Bu özelliği ilk olarak şirketin benzinli modellerinin gürültüsünü taklit etmek için biri arabanın içinde, diğeri dışarıda olmak üzere iki hoparlör kullanan Abarth 500e hot hatch’te kullanıldı.

Abarth 600e’nin bloklu bir ön tamponu, çok belirgin bir difüzöre sahip aynı derecede kalın bir arka tamponu, büyük tavan spoyleri ve yanlardaki çıkartmalarla dış tasarım değişiklikleri de aynı derecede incelikli. Yeni bir fren sistemine uyum sağlamak için 20 inçlik jantlara ihtiyaç duyuldu ve bunlar, Formula E’nin tedarikçisi Hankook tarafından ortaklaşa geliştirilen bir dizi yüksek performanslı lastikle kaplandı.

Dramatik ‘Hipnotik Mor’ boya, yalnızca arabadaki limon yeşili Abarth logolarıyla kontrast oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda Abarth 600e’nin lansman rengi. Fotoğraflardaki özel model, yalnızca 1.949 adet üretilecek olan özel Scorpionissima lansman sürümü.

Abarth 600e, Stellantis’in Fiat 600e’nin yanı sıra Jeep Avenger , Vauxhall Mokka ve Peugeot 2008’in temelini oluşturan tanınmış CMP/e-CMP mimarisine dayanan ‘Perfo-eCMP’ adı verilen yeni bir platform üzerinde oturuyor .

Tam olarak 237 bg güç üreten bu küçük elektrikli SUV , Abarth’ın şimdiye kadarki en güçlü otomobili olmasına rağmen performans rakamları ve diğer menzil rakamları da şimdilik sıkı bir şekilde korunan bir sır olarak kalıyor. 

Abarth 600e muhtemelen Fiat’ın versiyonu gibi ön tekerlekleri çalıştıran tek bir elektrik motoru kullanıyor ancak mekanik sınırlı kaymalı diferansiyelden faydalanacak. Bunlar genellikle önden çekişli hot hatch’ler tarafından tork yönlendirmesini en aza indirmeye yardımcı olmak için kullanılıyor; Abarth, bunun 600e’de “mükemmel sürüş stabilitesi, gelişmiş yol tutuşu ve çekişi garanti ettiğini” iddia ediyor.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey