Autowritetr_

Çinli Elektrikli Araç Markası Arcfox Milyon Dolarlık Yatırımla Avrupa Pazarını Hedefliyor

Büyüyen Avrupa elektrikli araç (EV) pazarından yararlanmaya yönelik stratejik bir hamleyle , Çinli otomobil üreticisi BAIC Group’un altındaki EV markası Arcfox , “on milyonlarca dolar” yatırım yapmaya hazırlanıyor. İki modelinin Avrupa’da satılmasının onaylanmasının ardından şirket , Çinli EV üreticilerinin bölgede tutması beklenen yüzde 25’lik pazar payından yararlanmayı hedefliyor.

Arcfox’un yurt dışı distribütörü EV Motors Ltd’nin Başkanı Ohad Seligmann’a göre markanın benzersiz avantajı, BAIC ile Kanadalı otomobil parçası tedarikçisi Magna arasındaki 70 yıllık otomotiv deneyimini masaya getiren işbirliğinde yatıyor. Magna, BAIC’in Çin’deki bir yan kuruluşu olan BJEV ile EV tasarımı ve geliştirilmesinin yanı sıra bir otomobil üretim tesisine odaklanan iki ortak girişim kurdu .

Seligmann, on binlerce aracın Avrupa pazarına kazandırılması için altyapı oluşturulmasının önemine değindi. Buna, bir Avrupa operasyon merkezinin ve kıta çapında bir alt bayi ağının oluşturulması da dahildir. Ayrıca Arcfox, etkili satış sonrası hizmet sağlamaya, sürekli müşteri desteği ve yedek parça bulunabilirliği için gerekli altyapıyı oluşturmaya kendini adamıştır.

Şirket, kış testlerini yürüttüğü İsveç başta olmak üzere 12 Avrupa ülkesindeki fırsatları aktif olarak araştırıyor. Seligmann, elektrikli araçları olumlu karşılamasıyla bilinen İskandinav ülkelerindeki başarının , Avrupa çapında daha geniş bir başarıya giden yolu açabileceğini belirtti.

KPMG’nin tahmini, Arcfox da dahil olmak üzere Çinli otomobil üreticilerinin 2025 yılına kadar Avrupa EV pazarının yaklaşık yüzde 15’ini ele geçirebileceğini öne sürüyor. Bu, Avrupa Birliği’nin 2035’ten itibaren yeni fosil yakıtlı otomobillerin satışını yasaklama planının ardından Avrupa’da elektrikli araçlara olan talebin arttığı bir dönemde gerçekleşti. KPMG’ye göre, Çin markalarının 2022’de Avrupa’da satılan 1,1 milyon pille çalışan elektrikli aracın yüzde 10’undan azını oluşturduğu göz önüne alındığında, bu hamle ileriye doğru atılmış önemli bir adım anlamına geliyor.

KPMG Çin Baş Ekonomisti Kevin Kang, yerli Çin markalarının Avrupa pazarındaki önemli potansiyelini vurguladı ve bunların gelecekteki satış artışlarına önemli katkı sağlayacağını öngördü. Avrupa şu anda, sürdürülebilir taşımacılığı teşvik eden düzenleyici girişimler tarafından yönlendirilen, dünyanın en büyük ikinci ve en hızlı büyüyen EV pazarı konumundadır .

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey