Autowritetr_

Efsane de Elektriklendi: DODGE Charger Daytona

Sekizinci nesil Dodge Charger, sıralı altılı veya akülü elektrik gücü seçeneği için uzun süredir çalışan Hemi V8 motorunu bırakarak tanıtıldı.

Yeni Charger Daytona’nın yanmalı teklifi, Jeep Grand Wagoneer’ın çift turboşarjlı 3,0 litrelik Hurricane altı motorudur . Sixpack olarak adlandırılan bu araç, dört tekerleğin tamamına 420 bg (‘standart çıkış’) veya 550 bg (‘yüksek çıkış’) güç gönderiyor.

Dodge, Sixpack kas arabaları için henüz ayrıntılı performans istatistikleri sağlamadı. Ancak Amerikan markasının üzerinde durduğu şey Charger Daytona EV’nin potansiyeli.

En üst seviye Scat Paketi, standart olarak birleşik 630bhp ve 627lb ft üreten, silikon karbür invertörlü çift kalıcı mıknatıslı senkron motorlara sahip.

Adı drag yarışçılarındaki geleneksel nitro oksit atışına gönderme yapan 15,0 saniyelik bir aşırı yükleme modu olan Powershot kullanılarak, çıkış 670 bg’ye yükseltilir; bu da neredeyse çılgın 707 bg’lik V8 Charger Hellcat’teki kadar.

Bu, Scat Pack’in 2648 kg ağırlığa rağmen 0-60mph hıza 3,3 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Çeyrek mil kat etmenin 11,5 saniye sürdüğü söyleniyor ve en yüksek hız 134mph olarak derecelendirildi.

Referans olarak, Tesla Model S Plaid elektrikli sedanın üç motorlu kurulumu 1020 bg üretiyor ve bu da ona 2,4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma ve 9,2 saniyelik çeyrek mil hızlanma süresi sağlıyor.

Scat Pack arabaları isteğe bağlı olarak viraj alma performansını artırmayı amaçlayan Track Pack ile donatılabilir. Yaylar sertleştirildi ve tek borulu amortisörler uyarlanabilir ünitelerle değiştirildi; disk frenler ise 410 mm çaplı Brembo ünitelerle değiştirildi. Ayrıca, önde 305 mm, arkada 325 mm genişliğinde Goodyear Eagle F1 Supercar 3 kauçuğuyla kademeli bir lastik düzenine sahip.

Giriş seviyesi Charger Daytona R/T’de çift motorlu sistemin çıkışları 456 bg’ye (Powershot kullanılarak 496 bg) ve 404 lb ft’ye düşürüldü.

0-100 km/s hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlıyor ve çeyrek millik koşuyu 13,1 saniyede tamamlıyor. En yüksek hızı 220 km/s; bu, daha kısa dişli Scat Paketi için belirtilenden biraz daha yüksek.

R/T ayrıca Scat Pack tarafından giyilen 20 inçlik tekerlekler yerine biraz daha küçük frenlere (354 mm çapında), daha yumuşak yaylara, konfor için ayarlanmış amortisörlere ve 18 inçlik alaşımlara sahiptir.

Charger Daytona’nın elektrikli çeşitleri 400V elektrik mimarisine ve 100,5kWh (93,9kWh kullanılabilir) pil takımına sahiptir. Bu, ABD’nin EPA test döngüsüne göre (Avrupa’da kullanılan WLTP döngüsünden daha zorludur) R/T’de şarjlar arasında 510 km menzil sağlıyor. Daha güçlü Scat Paketi 418 km kazandırıyor.

Pil, 183kW’a kadar hızlarda şarj edilebiliyor ve bu da 27 dakikada %20-80 oranında şarj olmasını sağlıyor.

Dodge, pilin, Scat Pack’in iki motoru tarafından çekilen maksimum 500kW’tan daha fazla olan 550kW’a kadar enerji boşaltabildiğini söyledi. Bu, daha sonra 738 hp’ye kadar çıkan elektrikli versiyonların potansiyeline işaret ediyor.

Aslında, ana şirket Stellantis daha önce Charger Daytona’yı destekleyen STLA Large platformunun sonunda 0’dan 100 km/s’e 2 saniyelik bir hıza izin vereceğini söylemişti. V8 Hellcat’i güç çıkışları için referans noktası olarak gösterdi; bu da modelin elektrik enerjisine geçişte hayatta kalabileceği anlamına geliyordu. 

EV’ler, Abarth 500e’de bulunana benzer bir Fratzonic dış ses üretecine sahip ve bu jeneratörün onları Hellcat kadar gürültülü hale getirdiği söyleniyor.

Yanmalı ve elektrikli Şarj Daytonaları aksi takdirde birbirinden ayırt edilemez. İki kapılı ve dört kapılı versiyonlarda sunulacak olan elektrikli iki kapılı otomobiller, 2024’ün sonundan önce ABD yollarına çıkacak.

Görsel olarak Mk8 Charger, şık tavan çizgisi ve karartılmış ön ızgaraya düzgün bir şekilde entegre edilmiş farlarla efsanevi Mk2’den ilham alıyor. Dodge’un mirasına bir başka gönderme olarak ızgarada, en son 1976 yılında markanın otomobillerinden birinde kullanılan üçgen ‘Fratzog’ logosu yer alıyor.

Arkada, yeni araba Mk7’nin imzası olan LED ışık çubuğunu koruyor ancak dikdörtgen tasarımı aynı zamanda daha küçük Dodge Challenger’ı anımsatıyor.

Charger Daytona’nın iç kısmında, sürücüye doğru açılı 12,3 inç bilgi-eğlence dokunmatik ekranıyla çevrelenen 10,25 inç veya 16,0 inç dijital gösterge ekranı seçeneği sunuluyor.

Bagaj kapasitesini artırmak için katlanabilen 60/40 bölünmüş arka sıra ile beş kişi oturma kapasitesine sahip.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey