Autowritetr_

Hyundai Casper elektrik gücüyle Avrupa lansmanına hazırlanıyor.

i10 şehir otomobilini temel alan sevimli minyatür crossover, burada yeni Citroën C3 EV ile savaşmaya hazırlanıyor.

Hyundai Casper  yakında yeni bir elektrikli aktarma organıyla Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.

Şu anda yalnızca Güney Kore’de satılan crossover tarzı  şehir otomobili İskandinavya’da kış testlerinde görüldü ve bu da aracın Avrupa için homologasyon sürecini tamamlayabileceğini gösteriyor.

Otomobilin ortaya çıkışı, Fransız dergisi Auto Moto’nun , Hyundai Fransa’nın başkanı Lionel French Keogh’un  Casper’ın 2024 yılı sonuna kadar pazara çıkacağını doğruladığı yönündeki alıntısından birkaç gün sonra geldi.

Yayın, Casper’ın gerçekten de elektrikli bir otomobil olarak geleceğini ve Kore’de kullanılan 1.0 litrelik üç silindirli benzinli motorların hiçbirini sunmayacağını söyledi.

Otomobilin  , Avrupa’nın en ucuz elektrikli otomobillerinden biri olan, 64 bg üreten ve şarjlar arasında 143 mil yol kat eden Dacia Spring’den daha fazla güç sunacağını da sözlerine ekledi . 

Casper’ın elektrikli güç aktarma organlarını muhtemelen aynı mimariye dayanan Kia Ray EV’den ( Hyundai i10 ve Kia Picanto gibi ) ödünç alabilir.

Ray, 204 menzile sahip olmak için 86 hp’lik öne monteli bir elektrik motoru ve 35,2 kWh’lik bir bataryaya sahip.

Auto Moto’ya göre, rekabetçi özelliklerine rağmen Casper’ın fiyatı 20.000 Euro’nun (17.000 £) altında kalacak.

Bu, onu 2025’te Avrupa’da 111 bg güç ve 124 mil menzille 17.000 £ fiyatla satışa sunulacak yeni Citroën e-C3 ile doğrudan rekabete sokacak  . 

Hyundai daha önce Casper’ın elektrik dönüşümünden sonra Avrupa kıyılarına ulaşabileceğini ima etmişti. Ancak şu ana kadar bazı önemli engeller bu cihazın kendi ülkesi dışında kullanıma sunulmasını engelledi. Bunların başında Avrupa’da küçük bir araba yapmanın maliyeti geliyor; AB’nin yeni GSR2 güvenlik düzenlemelerini karşılama ; ve bölgede beklenen ekipman seviyelerinin sağlanması.

Üstelik Casper’a yalnızca Kore’deki talep, kurulduğu fabrikanın kapasitesini karşılamaya neredeyse yetiyor. Hyundai’nin verilerine göre geçen yıl 45.451 adet Caspers satıldı. Nikkei Asia , Gwangju’daki fabrikanın kapılarını açtığı Kasım 2021’de yıllık 70.000 kapasiteye sahip olduğunu bildirdi.

Casper’ın kendi pazarındaki satış ivmesini korurken Avrupa’ya ihraç edilmesi, muhtemelen ya Gwangju’da önemli bir kapasite artışı ya da Avrupa’da ek bir üretim hattı gerektirecektir.

Nikkei raporu, Hyundai’nin Gwangju’yu elektrikli araçlar da dahil olmak üzere yılda 200.000’den fazla araca genişletmeyi planladığını söyledi.

Hyundai, Avrupa’ya hangi modelleri ithal etmeye karar verirse versin, daha önce küçük otomobil üretimine devam etme taahhüdünde bulunmuştu .

Markanın Avrupa şefi Michael Cole, Mart 2023’te Autocar’a i10, i20 ve i30’un “yeni nesil için bile hâlâ planlarımızda” olduğunu söyledi.

Cole, bir sonraki zorluğun daha küçük EV’leri değerlendirmek olduğunu ekledi: “Kona’nın (crossover) altında ve hatta hatchback gibi daha geleneksel gövde stillerinde bile bir pazar olduğuna inanıyorum.

Kardeş marka Kia da kitlelere uygun fiyatlı elektrikli arabalar sunma niyetinin sinyalini verdi. Ekim 2023’teki ilk EV Günü etkinliğinde, Avrupa pazarlarını hedefleyen ve fiyatı yaklaşık 25.000 £ olan yeni bir model üretme planlarını duyurdu. EV2 olarak adlandırılan cihazın 2026 civarında gelmesi bekleniyor.

Kia CEO’su Ho-Sung Song, Autocar’a uygun fiyatlı elektrikli otomobillerin firma için “çok önemli” olduğunu, “özellikle de daha küçük [elektrikli] araçlara ihtiyaç duyan Avrupa pazarı için” olduğunu söyledi.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey