Autowritetr_

KIŞIN ELEKTRİK KAYBI YAŞAYANLAR

-10 dereceye varan soğukta gerçekleştirilen elektrikli araç kış testinden sonuçlar:

TESLA Model 3 Menzil: 441 km (-%29,9) Tüketim: 18 kWh/100 km

HYUNDAI Ioniq 6 Menzil: 467,8 km (-%23,8) Tüketim: 16,8 kWh/100 km

BYD Dolphin Menzil: 339 km (-%20,6) Tüketim: 17,1 kWh/100 km

VOLKSWAGEN ID.7 Menzil: 414 km (-%31,9) Tüketim: 18,9 kWh/100 km

HiPhi Z Menzil: 522 km (-%5,9) Tüketim: 23,5 kWh/100 km

MG 4 Uzun Menzil Menzil: 399,6 km Tüketim: 17,9 kWh/100 km Norveç Otomobil Federasyonu’nun geleneksel hâle gelen elektrikli araç kış testi paylaşıldı.

Küçük jantlı Tesla Model 3’ün (iyimser menzil tahmini yüzünden: 629 km?) neredeyse %30 düşük değere sahip olması ve Çinli lüks sedan HiPhi Z’nin neredeyse WLTP menzili ile aynı kış menziline ulaşması dikkat çekiyor.

Kış testinin tüketim şampiyonu 16,8 kWh/100 km ile Hyundai Ioniq 6 olurken Toyota bZ4X’in neredeyse 20 kWh, Volkswagen ID.7’nin ise 18,9 kWh, yani %31 daha yüksek tüketim gerçekleştirmesi hayal kırıklığı yarattı.

Testte kullanılan araçların neredeyse tamamında ısı pompası bulunması, bir kez daha kışın menzil kaybını sınırlamak için bu teknolojinin elzem olduğunu göstermiş oldu.

KAYNAK: DOLU BATARYA

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey