Autowritetr_

NISSAN Juke

 NISSAN, satış listelerinde üst sıralardaki yerini korumak amacıyla popüler Juke’a geniş kapsamlı bir iç mekan revizyonu gerçekleştirdi .

Güncellemeler, yükseltmeler arasında yeni malzemeler, daha iyi uyum ve kaplama, daha büyük bir dokunmatik ekran ve yükseltilmiş akıllı telefon bağlantısı ile öncelikle kaliteyi ve kullanım kolaylığını artırmaya odaklanıyor.

Güncellenen crossover’ın lansmanında konuşan baş mühendis yardımcısı Stephane Gandy şunları söyledi: “Sanki bir savaş jetinin içindeymişsiniz gibi hissettirmek istedik. İçerideyken her şey yanınıza oldukça yakın. Ekranı konumlandırıyoruz.” ve yönelimle oynayarak duygularla oynuyor.”

Juke’a ayrıca Tekna otomobillerinin yanında ve mevcut Acenta Premium ve N-Connecta donanımlarının üzerinde yer alan yeni bir üst düzey donanım seviyesi olan N-Sport verildi.

Giriş seviyesi Visia donanımı, toplam satışların yalnızca %1’ini oluşturduğu için düşürüldü.

Nissan Büyük Britanya Genel Müdürü Andrew Humberstone şunları söyledi: “En yeni nesil Juke 2019’da piyasaya sürüldü ve yeni hibrit güç aktarma organları da dahil olmak üzere sürekli iyileştirmeler, onun son derece rekabetçi bir sektörde Birleşik Krallık müşterileri arasında popüler kalmasını sağladı.

“2023, mevcut nesil Juke’un en çok satan yılıydı ve bu son güncellemeler, Juke’un rekabette önde kalmasını sağlamak için bağlantı, kalite, iç tasarım ve güvenliği geliştirirken kendine özgü tarzını koruyor.”

Dokunmatik ekranın çapı standart olarak 8,0 inçten 12,3 inç’e çıkarıldı; kullanımı daha sezgisel hale getirmek amacıyla revize edilmiş menüler ve en sık kullanılan işlevlere erişim için yeni özelleştirilebilir widget’lar eklendi.

Hareket halindeyken kullanımı kolaylaştırmak için ekran artık sürücüye doğru 8 derecelik bir açıya sahip ve sürücünün kullanma ihtiyacı duyması halinde torpido gözünde bir alkolmetre bulunuyor.

Dışarda  Ford Puma’nın  rakibi, yeni alaşım jant tasarımları ve hibritlerde  CO2 emisyonlarını azaltmak için  düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler kullanmasına rağmen büyük ölçüde eskisi gibi kalıyor.

Nissan Design Europe’un başkan yardımcısı Matthew Weaver, dış tasarımının neden büyük ölçüde değişmediği sorulduğunda Autocar’a şunları söyledi: “Bunun kısmen Ar-Ge ile ilgisi var. Dış kısım oldukça ikonik, örneğin yoldaki dört far kombinasyonu hala göze çarpıyor.

“Araç yola gerçekten çok iyi oturuyor ve müşteri geri bildirimleri olumluydu. Bunu defalarca inceledik ve eğer teknolojiye para yatırıyorsak, bunu sadece bu arabanın iç kısmıyla da gösterebileceğimizi düşündük.” “Yeni bir yapılandırılabilir 12,3 inç dijital gösterge ekranı, N-Connecta donanımına ve daha yeni sürüme dahil edilerek, yeni bir 3D efektli ekran teması ve devir sayacı ile hız göstergesi arasında uydu navigasyonunu görüntüleme yeteneği getirildi. 

N-Sport otomobilleri, dış kısımdaki yeni sarı boyayla (geliştirilmesi iki yıl süren bir renk) uyum sağlamak için ön panelde ve koltuklarda sarı Alcantara eklentiler ve koltuk tabanları için yeni bir kapitone desen ve baştan sona sarı dikişlerle donatılıyor. 

Juke’un kullanımını kolaylaştırmayı amaçlayan bir dizi küçük değişiklik de mevcut: torpido gözü daha büyük, el freni artık standart olarak elektronik ve hibrit otomobillerdeki EV modu düğmesi, erişimi kolaylaştırmak için hareket ettirildi.

Neden EV gücü verilmediği sorulduğunda Gandy şunu ekledi: “Aracın mimarisi elektrikli güç aktarma organlarına uygun değil. Ona bir tane vermek için çok fazla değişiklik yapmamız gerekecek. Ancak [bir tane] yapacağız. Juke] EV gelecekte.”

Motor seçeneklerinde de değişiklik yok. 1.0 litrelik turbo benzinli üçlü motor, altı vitesli manuel veya yedi vitesli otomatik şanzımanla gelirken, hibritte  1.6 litrelik benzinli dört motor, bir elektrik motoru ve 1.2kWh batarya bulunuyor.

Juke, Nissan’ın Sunderland fabrikasında üretilmeye devam edecek ve teslimatların bu yılın sonlarında yapılması bekleniyor. Fiyatlandırma henüz bilinmiyor ancak mevcut 20.985 £ baz fiyat üzerinde hafif bir artış olmasını bekliyoruz.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey