Autowritetr_

NISSAN Leaf

Tamamen elektrikli bir geleceğe yönelik stratejik bir hamleyle Nissan , Avrupa’da içten yanmalı motorlu (ICE) araçların üretimini durdurmayı ve bunun yerine elektrikli araçların (EV’ler) geliştirilmesine odaklanmayı planlıyor . Çığır açan LEAF modeliyle tanınan otomobil üreticisi, yakın zamanda Sunderland fabrikasında üç yeni EV üretimi için 3 milyar £ (3,8 milyar $) kadar yatırım yapma planlarını açıkladı.

Dikkatler , hızla gelişen bir pazarda rekabetçi kalabilmek için önemli bir yenilemeden geçen, ikonik bir kompakt EV olan yeni nesil Nissan LEAF üzerinde. On yılı aşkın bir süredir piyasada bulunan ve Sunderland tesisinde çeyrek milyondan fazla üretilen LEAF’in tasarımında büyük bir revizyon yapılması planlanıyor.

Yeni LEAF, özellikle Avrupa pazarları için tasarlanan üç elektrikli araçtan ilki olacak. Nissan kaynaklarına göre yeni nesil LEAF’in önümüzdeki yılın sonunda piyasaya sürülmesi planlanıyor. Elektrikli araç sektörüne yeni girenlerin sert rekabetiyle karşı karşıya kalan LEAF, yeni tasarımı ve geliştirilmiş özellikleriyle pazar payını yeniden kazanmayı hedefliyor.

Dataforce’un son verileri, Avrupa’da LEAF satışlarının Ekim ayına kadar %31 düşüşle 11.568 adede gerilediğini ortaya koyuyor. BYD ve SAIC’in MG’si gibi Çin’den gelen rakipler, daha uzun menzilli ve geliştirilmiş özelliklere sahip daha gelişmiş modellerle ilgi kazanıyor.

Değişen pazar dinamiklerine uyum sağlamak için yeni nesil LEAF, crossover coupe SUV şeklini alacak ve kendisini elektrikli Juke ve Qashqai modellerinden farklılaştıracak. Nissan’ın Chill-Out konseptinden ilham alan tasarım değişikliği, markanın ilk elektrikli SUV’u Ariya’dan ilham alıyor .

Ariya için kullanılan CMF-EV platformunu temel alan Chill-Out EV konsepti, yeniden tasarlanan LEAF’in geleceğine bir bakış sunuyor. Nissan’ın e-4ORCE elektrikli 4WD kontrol sistemi ile donatılan yeni LEAF, konforlu ve üretken bir iç tasarım vaat ediyor.

Önemli yükseltmelerden biri, Nissan’ın yakında kurulacak hücre fabrikasından temin edilen yeni pilleri (Gen5) içeriyor. Bu piller, mevcut LEAF’in 62 kWh paketinden %30 daha fazla enerji yoğunluğuna sahiptir ve tahmini 239 mil (385 km) menzil sağlar. Bu geliştirme LEAF’i, 77 kWh pil ile 343 mil menzil sunan VW ID.3 ile doğrudan rekabete sokuyor.

Nissan’ın daha geniş elektrifikasyon stratejisinin bir parçası olarak , elektrikli Juke EV’nin 2025 yılında yeni LEAF’i takip etmesi, Qashqai EV’nin ise 2027 civarında piyasaya sürülmesi bekleniyor. Bu hamle, Nissan’ın elektrikli araç devriminde ön sıralarda yer alma ve beklentileri karşılama konusundaki kararlılığının altını çiziyor. çevreye duyarlı tüketicilerin gelişen talepleri.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey