Autowritetr_

RENAULT 5

Renault 5’in üretim versiyonu , önümüzdeki birkaç yıl içinde Fransız markasının üreteceği retro elektrikli otomobil dalgasının ilki olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı .

Söz verildiği gibi, yol otomobili, 2021’deki beğenilen konseptin aslına sadık bir tercümesi olup, büyük ölçüde 1970’lerdeki orijinal Renault 5’ten ilham alıyor ve en sonunda benzer nostaljik Renault 4Ever ve Twingo konseptlerinin gelişmiş versiyonlarıyla bayilere katılacak .

Renault, rekabetin giderek arttığı küçük otomobil pazarındaki konumunu korumayı hedefliyor ve 5 E-Tech, şirketin EV çağında uygun fiyatlı otomobiller sağlama konusundaki kararlılığının bir kanıtı.

5, temel yapısının çoğunu Nissan Juke ve Renault Clio için kullanılanlarla paylaşan Ampr Small (eski adıyla CMF-BEV) adı verilen yeni bir EV mimarisine dayanıyor .

Renault mühendisleri, 5’in geliştirilmesinde sürücünün katılımının bir öncelik olduğunu ve bu nedenle arkada Clio’da kullanılan burulma kirişi tasarımı yerine çok bağlantılı süspansiyona sahip olduğunu söylüyor.

Araç performansından sorumlu başkan yardımcısı Jean-Sébastien Blazy daha önce Autocar’a şunları söyledi: “Bu bizim sırrımız, aracımıza çok iyi bir çeviklik ve çok iyi bir direksiyon tepkisi kazandırmak ve arabanın kaçınma gibi aşırı manevralarda dengesini sağlamak için. bir çocuk ya da yolda bir olay.”

Ancak mühendisler, daha büyük EV’nin direksiyonunun “çok hassas” olduğu gerekçesiyle eleştirildiğini, dolayısıyla 5’in rafının 12:1 oranından 13:7 oranına gevşetildiğini kabul ediyor.

Dinamiklere öncelik verilmesi ve Clio’nunkinden biraz daha küçük, 3,92 m uzunluğunda ve 1,8 m genişliğinde bir gövdeye çok sayıda elektrik kiti yerleştirme ihtiyacı, ağırlığı ve alanı azaltmaya yönelik birçok önemli gelişmeyi teşvik etti.

Örneğin 5’in yeni motoru, 15 kg kütleye ve 3 cm uzunluğa kadar kesim yapabilen yeni bir invertör kullanıyor. Nikel-manganez-kobalt piller ise hücrelerin daha büyük kare şekilli modüller halinde gruplandığı basitleştirilmiş bir düzen kullanıyor.

40 kWh’lik paket, her biri 31 hücreli ve toplam ağırlığı 240 kg olan üç modül kullanırken, 52 kWh’lik paket, toplamda 300 kg’lık 46 hücreli dört grup içeriyor.

Bu nedenle, 5, giriş seviyesi 40kWh pil ile sadece 1372 kg ağırlığındadır. Orijinal Zoe bu kapasitenin (22kWh) yaklaşık yarısına sahipti ancak 1468 kg ile yaklaşık 100 kg daha fazla ağırlığa sahipti.

Daha büyük 52kWh paketiyle 5, rakibi Peugeot e-208 ile aynı seviyede 1449 kg ağırlığa sahip . Renault mühendisleri bu ağırlık azaltma çabalarının performans açısından sonuçları konusunda iyimser. Autocar’a konuşanlardan biri, e-208’in Renault’nun Aubevoye’deki pistinde yapılan testlerde referans olarak kullanıldığını ve 5’in 60 mil/saatin üzerindeki virajlarda yaklaşık 13 mil/saat daha hızlı olduğunu söyledi.

5, üç motor çıkışı seçeneğiyle sunulacak: 94bhp, 121bhp ve 148bhp, orta basamak seçeneğinin 0-62mph’yi 8,0 saniyeden daha kısa sürede teslim ettiği iddia ediliyor. Autocar, giriş seviyesi motorun İngiltere’de sunulmasının pek mümkün olmadığının farkında.

Her iki batarya da burada satışa sunulacak ve Renault, 40kWh otomobil için 186 mil, 52kWh versiyon için ise 249 mil menzil talep ediyor.

Daha küçük aküye sahip otomobiller 80kW DC hızlı şarj özelliğine sahiptir; 52kWh arabalar 100kW’a yükseltildi. Her iki durumda da 5, şarj portu aracılığıyla harici cihazlara 11kW’a kadar güç sağlayabiliyor, bu da onun etkili bir şekilde elektrik şebekesinin bir parçası olabileceği anlamına geliyor.

Bu, sahiplerin elektriğin ucuz olduğu gece boyunca şarj etmelerine ve ardından yoğun saatlerde enerjiyi kârla geri satmalarına olanak tanıyacak.

Renault, Fransa’da bu işlevselliği yeni ortaya çıkan e-mobilite platformu Mobilize’ye abonelik yoluyla sunacak. Renault, nihayet teknik özelliklerini resmileştirmenin yanı sıra, Mégane’nin temiz kesim stilini klasik 5 Turbo’dan ilham alan acımasız bir görünümle birleştiren 5’in iç mekanını da ilk kez ortaya çıkardı.

10,0 inçlik gösterge ve bilgi-eğlence ekranları, homologasyon özel versiyonunun analog göstergelerini hatırlatacak şekilde tasarlanmış kalın plastik kaplamalarla kaplanmıştır; koltuklarda ise kalın, fitilli kadife tarzı dolgulu parçalar bulunuyor.

Gösterge paneli de ralli otomobilinden ilham alıyor; kabinin içine bir raf gibi çıkıntı yapıyor ve seçilen spesifikasyon seviyesine bağlı olarak çeşitli farklı kumaşlardan biriyle süsleniyor.

Örneğin tekno, denim kumaşlardan oluşuyor. Her durumda deri kullanılmaz ve 41 kg polimer dahil olmak üzere otomobilin malzeme içeriğinin %18’i geri dönüştürülüyor.

Dış kısım, büyük ölçüde konsepte dayanan ancak üretim için birkaç ince değişiklik benimseyen, retro ve modern ipuçlarının benzer bir karışımıdır: örneğin ön aydınlatma imzaları yeniden işlendi, böylece far projektörleri artık daha geleneksel LED blokları kullanıyor.

Bunlar, uzun far kullanılmadığında, insan gözbebeğinden ilham aldığı söylenen küçük bir kare gösteriyor ve anahtarlıkla araca yaklaştığınızda ‘göz kırpıyor’.

Orijinal 5’teki asimetrik soğutma havalandırmasını referans alan, kaputun üzerindeki çıkıntıya bir şarj göstergesi entegre edildi.

Bu gösterge, pillerde kalan şarj seviyesini temsil eden ‘5’ logosunu ışıkla dolduruyor ve sürücülerin araca binmeden veya uygulamayı kontrol etmeden menzili hızlı bir şekilde ölçmesine olanak tanıyor. Aksi takdirde, ön uç, orijinal 5’i taklit ederek sert kenarların ve hızlı kıvrımların karışımını korur.

Arka kısım da benzer şekilde konsepte sadık, ancak daha önce bagaj kapağının genişliğini kaplayan ışık çubuğu artık yok. Bunun yerini ‘Renault’ kelime işareti ve yeni ‘5’ arması taşıyan siyah plastik bir levha aldı.

Konseptin üretime uyarlanmasında aerodinamik önemli bir faktördü: 5 Turbo’yu hatırlatan tavana monteli spoyler, iddia edilen beş millik bir menzil sağlıyor; orta sınıf Techno donanımın temiz yüzlü alaşım jantları bir beş tane daha kazanıyor; ve çıtalı arka ışık tasarımı yaklaşık dört kat artış sağlıyor.

Bu iç ve dış ipuçlarının ve 5’in teknik yapısının büyük bir kısmı, 2022’nin büyük 4Ever konseptinin son evrimi olarak bu yılın sonlarında tanıtılacak olan yeni Renault 4 kompakt crossover ile paylaşılacak.

2026’da satışa sunulması beklenen 1990’lar tarzındaki daha küçük Twingo da Ampr Small platformunun bir versiyonunu kullanacak, ancak üretim maliyetlerini düşürmeye ve verimliliği en üst düzeye çıkarmaya daha da sıkı bir şekilde odaklanacak. 5, 2025 ortasından itibaren Renault’nun kuzey Fransa’daki ElectriCity merkezinde üretilecek.

Motorları, orijinal 5’in yanı sıra Alpine A110 , Renault Estafette van ve hatta ilk Twingos gibi diğer birçok model için motor üreten Cléon fabrikasında üretilecek .

Araç montajı, 2025 ortasında yeni bir giga fabrika açıldığında Douai’de Mégane E-Tech ile birlikte pillerin de üretileceği yer olacak.

Renault, 2030 yılına gelindiğinde bu pillerin Zoe’dekilere göre %35 daha az karbon ayak izine sahip olacağını iddia ediyor.

Üçüncü taraf OEM’ler bile Douai’nin 300 km (186 mil) yakınında parça tedarik edecek ve 5’in menşeinin tamamen Avrupalı ​​olmasını sağlayacak.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey