Autowritetr_

TURGUT YÜKSEKDAĞ’ ın paylaşımı : “2.0 motorlu Plug in hibrit araçların vergi oranlarında düzenleme yapılmalı, bu otomobillerin önü açılmalı.”

Elektrikli otomobillere geçiş öncesinde plug in hibrit otomobillerin sağladığı yakıt tüketimi ve emisyon avantajları yanında kullanım alışkanlıkları nedeni ile en önemli tercih olması gerektiğini düşünüyorum.

Plug in hibritler yani aynı anda hem içten yanmalı hem de elektrik motorunu bünyesinde barındıran ve dışarıdan şarj edilebilen otomobiller şehir içinde 100 kilometrede 2-3 litre seviyelerinde inanılmaz düşük bir yakıt sarfiyatı ile birlikte içten yanmalı motorlu araçlara göre çok daha düşük bir emisyon oranı sağlıyor.

Son dönemde birçok markanın plug in hibrit otomobilini kullanma şansı buldum. Şehir içinde neredeyse sürekli elektrikli olarak gidebilmek mümkün. (80-100 km elektrikli menzili sağlayabiliyorlar) Bunun yanında şarjım biterse tedirginliği de yok.

Peki plug in hibritler neden büyümüyor, tercih edilmiyor?

Çünkü plug in hibrit otomobillerin neredeyse tamamı 2 litre motor seçeneği ile sunuluyor. Bu da çok yüksek ÖTV ve muadil 1.6 motorlu otomobillere göre çok yüksek fiyat demek. Dolayısı ile markalar plug in hibrit otomobilleri getirmiyor, getirilenler de çok satılamıyor.

Düşük yakıt sarfiyatı

Düşük emisyon

ÖTV nedeni ile yüksek fiyat! Nerden baksan tutarsızlık!

Bu arada plug in hibritler dünyanın birçok ülkesinde “elektrikli otomobil” (dışarıdan şarj edilebildiği için) sayılırken bizim ülkemizde içten yanmalı sayılıyor. Yani Avrupa’daki elektrikli otomobil satışları içerisinde plug in hibritler de yer alıyor.

2.0 motorlu plug in hibritlerin ÖTV oranı düşürülmeli hatta teşvik edilmeli.

İlgili Yazılar

Otomobil Dünyasına Dair Her Şey